van Adelaide naar Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Alice Melker - WaarBenJij.nu van Adelaide naar Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Alice Melker - WaarBenJij.nu

van Adelaide naar Darwin

Blijf op de hoogte en volg Alice

29 Juli 2016 | Australië, Alice Springs

na een kort nachtje vertrok ik de volgende dag met een tour richting Alice Spring :)!

Ik werd om half 7 opgehaald. Na een kleine stop om boodschappen te doen reden we door naar Flinders ranges waar we een wandeling bij de aligotor gorge maakten. Vervolgens reden we naar onze eindbestemming voor deze dag.. Quorn. We sliepen hier in een oud gebouw wat vroeger een meelfabriek was geweest en na het avond eten kwamen dan al de eerste spookverhalen..

De volgende ochtend weer vroeg uit de veren! Er moest weer veel gereden worden.. na een lange busreis kwamen we aan in Coober Pedy. Coober Pedy is een dorpje met veel mijnen en waar iedereen onder de grond leeft. Na de lunch werd het tijd voor een bezoekje bij het museum. Zo kregen we meer informatie over de mijnen en over de opal.
De reden dat iedereen onder de grond leeft is omdat het in de zomer 50 graden of warmer kan worden en onder de grond is het een standaard temperatuur van 23 graden. Maakt niet uit of het zomer of winter is.

Na het avond eten gingen we langs een klein kangoeroe opvang centrum waar de man achter zijn winkel 4 kangoeroe's heeft. In zijn winkel had hij allemaal aboriginal spullen en dus hebben we ook even een didgeridoo geprobeerd. Op het einde kwam hij nog met een baby kangoeroe aan die hij de fles gaf. Deze was gevonden op straat en verzorgde hij tot dat het beestje oud genoeg is om naar een andere opvang te gaan. Na dit bezoekje terug naar onze accomodatie: slapen onder de grond!

Dag 3 is net als de andere dagen weer vroeg er uit! Deze keer gaat onze rit richting Uluru! Eenmaal daar aangekomen konden we de zonsondergang zien en gingen we gelijk door naar onze camping voor het eten! Dit keer slapen we in Swags! dit is een slaapzak met een matras erin en sliepen we dus buiten onder de sterren in een rondje om het kampvuur heen.

De nacht was koud in de Swag me voeten waren bevroren maar ondanks alles vroeg opstaan om de zonsopgang te bekijken bij Uluru. Vervolgens richting Kata Tjuta (dit is een groep mega stenen) om daar een mooie wandeling te maken. Op de terug reis nog even de zonsondergang bij Uluru bekeken en terug naar de camping voor een tweede nachtje in de swag. Maar eerst gezellig om het kampvuur heen voor meer spookverhalen.

Dag 5.. iedereen had een stuk beter geslapen (het was minder koud) na nog 1 keer de zonsopgang bij Uluru bekijken.. mochten we dit keer er om heen wandelen.. beklimmen mocht niet vanwege het weer.. het regende namelijk ! en onze over enthousiaste tourguide zei omg it is amazing you are so lucky.. you have seen the rain in the desert! Na 3 uur in de regen hebben gelopen hebben we de Ayers Rock van alle kanten gezien en gaan we snel verder naar onze volgende slaapbestemming. Dit keer slapen we in tenten!

Dag 6, last day. We rijden naar Kings Canyon om daar een wandeling van 3 uur te maken.. terwijl we wachten op de laatste mensen van onze groep komen we er achter dat we iemand missen.. en nu werd onze tourguide ook wel beetje zenuwachtig en werd dit voor hem, zoals hij dat altijd tegen ons zei, ook een life changing. Een van ons heeft de wandeling andersom gelopen en tourguide is halve wege een track gaan volgen waar je 2 dagen voor nodig had.. en ja hoor ze was het verkeerde pad gaan volgen.. 3 uur later konden we dan vertrekken naar onze bestemming Alice Springs.
Savonds hebben we met de groep afgesproken om een afscheidborrel te doen in kroeg in Alice Springs.

De volgende dag ben ik Alice Springs gaan verkennen.. en om 5 uur moest in bij het Treinstation zijn. Ik ging namelijk met The Ghan (een van de grootste treinen van Australie) naar Darwin. In de trein is er een douche gelegenheid en is er een restaurant. Na een tijdje in restaurant hebben door gebracht en heerlijk hebben geslapen kwamen we de volgende dag rond 10 uur aan in Katherine. Hier stopte de trein voor een paar uur om vervolgens om 1 uur weer verder te reizen naar Darwin. Hier kwam ik dan tegen de avond aan.