Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Alice Melker - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Alice Melker - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Alice

20 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

Het is al weer even geleden dat ik er wat heb opgezet.. en heb alweer veel gezien in die periode.
We zijn een week in Townsville gebleven.. wat eigenlijk te lang was. Het hostel was super leuk en heel relax.. alleen was er buiten het hostel niets.
Vanuit Townsville zijn we naar Airlie Beach gegaan. Daar hebben we 2 dagen in een hostel gezeten en toen zijn we op de boot gegaan voor 2 dagen en 2 nachten.. Met de boot zijn we naar verschillende plekken geweest en sliepen we snachts boven op het dek met een tentdoek boven ons. Super gaaf omdat we wakker werden en uitzicht hadden op dolfijnen die voorbij zwemde. Helaas was het weer te slecht en konden we niet naar White heaven beach toe (juist het gene wat ik wou zien)
Ondanks dat we erg teleurgesteld waren hebben we zeer leuke tour gehad. En de laatste avond er nog een leuk feestje van weten te maken.

Zondag (5/10/15) kwamen we terug en hebben 's avonds gelijk de nachtbus gepakt naar Town 1770/Agnes Water. Nachtbus bespaart weer een nacht een hostel, al slaap je wel lekkerder in een hostel. Zelf vond ik het niet erg. We hebben veel kangeroes gezien. Echter waren dit kleine kangeroes en toen we aan de buschaffeur vroegen waar de grote waren zei hij dat je die pas vanacht zal zien op een ander traject waarschijnlijk rond 01.00 u. we vroegen of hij ons dan wou wakker maken.. dit wou hij niet.. dan maar de wekker gezet. Grappige was wel dat hij 2 keer even keek of we wel wakker waren. En ja we hebben grote kangeroes gezien.

maandag (06/10/15) in de ochtend aangekomen in Town 1770/Agnes Water. Eerst alles bij het hostel gedumpt en toen stad bekijken.. omdat het een uur lopen was en we met ze 3e waren hadden we bedacht om te gaan liften. En de 3de auto stopte.. Toen we instapte en vertelde dat we met ze 3e wel durfden.. vertelde de man dat het veilige lift werd want hij was van de politie. Hij had ons afgezet bij een bekend punt van Kaptein Cook en vanuit daar konden we een wandeling maken van 15 minuten naar andere uitkijkpunt. Daar zou de politieman weer staan. Vanuit daar reed hij door town 1770 naar andere uitkijkpunt en bracht ons daarna naar het strand van Agnes Water. En zo hadden we een mooie rondleiding gehad.

Volgende dag wezen surfen! Veel zout water in mijn mond gehad maar super leuk en zeker voor herhaling vatbaar!

Vanuit townsville zijn we donderdag naar Rainbow Beach gegaan. Hier zullen we een tour doen van 3 dagen en 2 nachten.