Great Ocean Road + Melbourne - Reisverslag uit Narre Warren North, Australië van Alice Melker - WaarBenJij.nu Great Ocean Road + Melbourne - Reisverslag uit Narre Warren North, Australië van Alice Melker - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road + Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Alice

23 Februari 2016 | Australië, Narre Warren North

Na Nieuw Zeeland zijn we weer terug naar Sydney gevlogen om vervolgens 2 dagen later naar Melbourne te vliegen. Daar heb ik mijn verjaardag mogen vieren. Dit hebben we gedaan in een kroeg waar ze ook carnaval aan het vieren waren.

Op 8 februari ben ik samen met Julijana een duits meisje een tour gaan doen van 7 dagen. We zouden eerste paar dagen de Great Ocean Road gaan doen en vervolgens naar national park Grampians gaan en dan via het stad Ballarat weer terug naar Melbourne.

9 februari begonnen we aan de Great Ocean Road onze laatste bestemming die dag was een punt waar je savonds glowwormen kon zien.. helaas hebben we ze niet gezien en zijn we door dat het te donker was om verder te rijden daar gebleven. De volgende dag zouden we sochtends heel vroeg gaan rijden omdat we de zonsopgang wouden zien bij de 12 apostelen.
Hierdoor reden we al om half 5 sochtends in het donker naar onze bestemming. We zagen 2 grote kangoeroes en hebben deze bijna aangereden.. gelukkig konden we nog optijd remmen.:)!

Na de 12 apostellen zijn we naar alle andere lookouts gegaan en moesten we op de weg nog even stoppen voor een koala die aan het oversteken was. Daarna zijn we ergens op de weg naar de Grampians bij een camping gestopt.

De volgende dag zijn we naar het national park Grampians geweest waar we mooie uitzichtpunten hebben mogen zien. Na paar wandelingen zijn we weer bij een camping gestrand. De volgende dag zijn we nog een wandeling gaan maken. Vervolgens bij een meer gestopt voor een frisse duik en toen vlakbij het plaatsje Ballarat gestopt op een camping.

De dag erna hebben we het plaatsje Ballarat bezichtig. Toevallig was er Rockabillyfestival en was het hele plaatje in rock and roll stemming. Dit maakte het erg gezellig. Via de laatste camping zijn we weer terug gekomen in Melbourne.

Hier heb ik een weekje alles mogen bezichtigen. Van immigration museum tot gratis tour door de stad. Van avond White night (hele stad moest vol met lichtjes zijn, helaas viel het beetje tegen) tot dagje door brengen in de libary.

Zondag 21 februari had ik een tour geboekt. We werden om 2 uur opgehaald om naar een soort kleinschalig dierentuin te gaan. Daarna werden we gedropt in een chocolade fabriek om vervolgens naar een boardwalk te gaan waar we de eerste pinguins konden spotten en foto's mochten maken. Daarna werden we naar het strand gebracht. Hier komen na zonsondergang honderden pinguins uit het water en waggelen dan naar hun huisje toe. Hier mag je geen foto's van maken omdat je ze kan verblinden. Maar dit was een heel mooi en grappig gezicht. Ze wachten tot ze met een groepje zijn en komen dan het water uit. Dit ziet er soms heel grappig uit aangezien ze ook nog wel eens omvallen..
De vorige dag waren er 700 uit het water gekomen en denk dat wij die dag ook wel meer dan 700 kleine pinguins hebben gezien.

Maandag zijn we naar Brighton Beach geweest. Dit strand is bekend om zijn gekleurde strandhuisjes (staat in de top 10 leukste strandhuisjes van de wereld).

Vandaag is het dinsdag en over een paar uur vlieg ik naar mijn volgende bestemming Perth.