Nieuw Zeeland 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Alice Melker - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Alice Melker - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 2

Blijf op de hoogte en volg Alice

13 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Ben alweer terug in Australie maar zal toch even mijn verhaal afmaken van Nieuw Zeeland.

Dinsdag 12 januari zijn we naar de movieset van Hobbiton en Lord of the rings geweest. Ondanks dat ik beide films niet heb gezien was het een leuke tour met mooi landschap en wisten ze leuke weetjes te vertellen. Zodra ik terug ben ga ik zeker de films kijken :)!

De volgende dag gingen we naar de Waitomo caves. Leonie koos hier voor een tour waar je alleen gaat tuben (dit is met een band in de grot en door het water dobberen). Ik koos voor een tour waar je veel moest klimmen en klauteren door de grotten.. helaas was ik de enigste en ging die tour niet door.. maar mocht ik naar een duurdere tour waar ik 35 meter moest afzeilen door de grotten liep en als afsluiting ook nog in een band door het water mocht dobberen en kijken naar de glowworms (Glowworms zijn een soort insecten die licht geven). Zo ben je in het donker met vele lichtjes om je heen. Na de tour zijn we naar een gratis camping gereden.

De volgende dag zijn we begonnen met een wandeling vanuit onze camping. dat eindigde bij een klein waterval met schoon water waar we onze waterfles konden vullen. Vervolgens zijn we naar Lake Taupo gereden (een heel groot meer omringd met bergen). Vervolgens via de Huka Waterfalls doorgereden naar camping in de buurt van Tongariro national park.

16 januari stond Tongariro Crossing op de planning helaas werkte het weer niet helemaal mee en hebben we het een dag uitgesteld. Toen maar een waterval bezichtigd.

Gelukkig was het de dag erna wel mooi weer en ging onze 19.4 km wandeling door. Een gemiddelde persoon doet er 8 uur over. Leonie en ik hebben er 6 uur over gedaan. We begonnen een beetje in de mist met een wandeling richting de vulkaan. Eenmaal door/over de wolken heen begon het zonnetje te schijnen en was het heel helder. Klimmend en klauterend bereikten wij de top van de vulkaan. Dit gaf een mooi uitzicht waarbij er ook nog mooie meertjes waren. Daarna mochten we weer van de vulkaan af. Roetsend gingen we de berg af. Veel mensen gingen op dit stuk onderuit maar gelukkig ben ik blijven staan. Daarna nog wat hellingen en afdalingen door afwisselend landschappen. En daar was dan de finish. Moe maar voldaan douchen we, rijden we nog twee uurtjes, drinken we een wijntje en vielen we in diepe slaap.

De dag erna had ik gelukkig geen last van spierpijn :)! We rijden verder naar Wellington om daar 2 lookouts te bezichtigen. Dit leverde een mooi uitzicht over de stad op. We hadden ons tafeltje en stoelen boven aan de berg opgezet en zo genoten we van de lunch. En iedereen die voorbij kwam zei het zelfde: that is the goodlife girls! Daarna doorgereden naar de plek van de veerboot.
Het heeft er ongetwijfeld heel komisch uitgezien hoe wij op de parkeerplaats van de veerboot onze spaghetti hebben klaargemaakt. Om het nog wat komischer te maken besloten we daarna met de afwas en lege jerrycan onder onze armen naar treinstation te gaan om daar in de wc onze afwas te doen en onze watervoorraad aan te vullen. Om 21.00 uur vertrok de veerboot en om 1.30 bereikten wij onze camping.

Maandag 18 januari hebben wij de nelson lakes bekeken. Helaas was het niet heel mooi weer en zijn we daarna naar camping gereden en een film gekeken in de auto (ja luxe.. we hebben een tv'tje in onze auto).

Woensdag 20 januari hebben wij een bezoek gebracht aan Abel Tasman National Park. Met een watertaxi werden we naar Torrent Bay gebracht. Vanuit daar wandelden we via Bark Bay naar Onetahuti (in totaal 3.5 uur). Daar stond de watertaxi weer klaar en bracht ons weer terug. Tijdens de boottocht nog paar zeehonden gespot.

21 Januari hebben we Pancake rocks en Blowholes bezichtigd.
22 Januari stond helihike op de planning helaas werkten het weer niet mee en ging de helicopter niet door. Dan maar een wandeling waar we de glacier konden zien en toen door gereden naar Queenstown waar de beste burger van nieuw zeeland hebben gegeten.

25 januari waren we in Milford Sound. Hier hadden we een boottocht. Milford Sound is de natste plek van Nieuw Zeeland en dat hebben we geweten. De hele boottocht heeft het geregend. Een voordeel is wel dat de watervallen heftiger zijn en schijnbaar mooier..

Na Milford Sound terug gereden naar Queenstown om vervolgens een mooie route naar Glenorchy te rijden en weer terug. Eenmaal terug in queenstown hebben we een wandeling gemaakt met overzicht over heel queenstown en daarna een avondje uitgeweest.

29 januari zijn we door gereden naar Mt Cook om vervolgens om 30 januari de helihike te doen. Het was erg mooi weer waardoor we de extra kleren van het bedrijf niet nodig hadden. Met de helicopter werden we naar de glacier gebracht waar we onder onze schoenen soort spikes moesten binden. Toen 2 uur over het ijs gewandeld. Daarna kwam de helicopter ons weer ophalen en werden we weer bij bedrijf afgezet.
31 Januari waren we nog steeds bij Mt Cook om nog een wandeling te maken naar een meer waar je zowel de berg kan zien als ijs.

1 februari waren we in Tekapo om daar in de avond de sterren te bekijken. Het schijnt dat je daar het best de sterren kan bekijken.. en ze waren inderdaad heel mooi.

2 februari mijn leukste deel van nieuw zeeland..... we hebben gezwommen met wilde dolfijnen.
We kregen een wetsuit en snorkel spullen en daarna vaarden we met de boot weg. Als de boot omringd was met dolfijnen stopte de boot en mochten we het water in. Wanneer de dolfijnen weer verder gingen. Gingen wij weer op de boot naar volgende plek waar veel dolfijnen waren. De laatste stop waren we omringd met zo ongeveer 400 tot 500 dolfijnen dit was een super gaaf gezicht.

3 Februari hebben we een dacht door gebracht in christenchurch om op 4 februari weer in het vliegtuig te zitten en terug te gaan naar Australie.

• 13 Februari 2016 - 11:21

Els Dubbeld:

Hi Alice,
    Wat een avonturen en hoe geweldig dat je dit allemaal meemaakt.
    Jullie wandelen wat af zeg, heerlijk ik hou der van.
    Hahaha grappig dat je n.a.v. het bezoek de films gaat kijken.
    Hoe gaaf ook om met zoveel dolfijnen te kunnen zwemmen.
    Heb je foto's?
    Leuk verslag om te lezen maar ook voor jezelf als je straks weer thuis bent als je het terug leest. Dan denk je jeetje hebben we dat allemaal gedaan. Terwijl het nu heel "gewoon" is. Geniet nog maar lekker nu weer in Australie. Deze ervaringen neem je mee, dat pakt niemand je meer af.
    Groetjes Els uit Nederland,